• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Flexkontot - Swish, ingen UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Ferratum - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Budget & ekonomitips under löneutmätning

Hella

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
4 September 2023
Meddelanden
163
Mottagna reaktioner
63
Poäng
197
Ibland blir det inte som man hade tänkt. Jag betalade av ett mindre lån igår, som egentligen skulle betalas senast i juli. Men nånstans så behövde jag få sinnesro. Nu blir det drygt 2 tuffa veckor, igen. Ca 800:- kvar, men jag handlade igår så det mesta i matväg är klart för denna veckan. Jag andas, jobbar, och fokuserar så mycket jag kan på annat än pengar. Min chef lät mig byta min senaste sjukdag mot en semesterdag, så jag slipper förlora 1200:- på kommande lön. Förhoppningsvis kommer även löneökningen nu i juni, den syns ännu inte på lönespecen.
Efter idag har jag 7 arbetspass kvar innan semestern, så jag försöker hålla blicken på den. Kämpa på allesammans därute!
Ok då betalar du också på skulder. Hur mycket betalar du i månaden och hur mycket är det? Jag gjorde samma sak. Skulle betala 249 men betalade 1000 kronor av misstag. Har ca 4000 kr kvar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jessica87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
6 Oktober 2022
Meddelanden
1 412
Mottagna reaktioner
926
Poäng
757
Ok då betalar du också på skulder. Hur mycket betalar du i månaden och hur mycket är det? Jag gjorde samma sak. Skulle betala 249 men betalade 1000 kronor av misstag. Har ca 4000 kr kvar.
Nej egentligen inte, slutade med det denna månad för det inte gick längre. Men det var ett privatlån som var sagt skulle betalas senast i juli men där det blev tjaffs så jag valde att betala den, 1000:-.
 

Kämpar

Kunnig medlem
Poäng: 236
Blev medlem
1 Januari 2024
Meddelanden
176
Mottagna reaktioner
80
Poäng
236
Den här tråden är avsedd som en uppföljare på tråden "budget under löneutmätning". Välkomna hit alla som vill dela med sig med tips och råd, som söker stöd eller bara vill skriva av sig. Här dömer vi inte varandra utan hjälper varandra.

För er som inte följt min förra tråd så: Kvinna, 36 år med ganska mycket i bagaget. Ekonomiska problem i omgångar både på grund av andra och mig själv. Sedan i november 2023 löneutmätning med en skuld hos KFM som i skrivande stund är runt 850000:-. Blir aldrig skuldfri pga räntorna, målet är att söka skuldsanering så småningom.

Återigen, välkomna till tråden :)
Ingår CSN i detta också? Alltså släpper man allt inklusive CSN?
 

Tomtom72

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
23 April 2023
Meddelanden
582
Mottagna reaktioner
310
Poäng
487
Hoppas det var en engångssumma och inte något abonnemang.
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
23 åring grabb som påbörjat med löneutmätning nu för 1 månad sen.. skuld på 80k. De så påfrestande när man ser folk i ens ålder köra fina bilar och ha bra kreditbetyg medans man själv grubblar och har ångest över alla misstag man gjort… har någon tips på vad som kan få en och tänka lite positiv och framåt?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
23 åring grabb som påbörjat med löneutmätning nu för 1 månad sen.. skuld på 80k. De så påfrestande när man ser folk i ens ålder köra fina bilar och ha bra kreditbetyg medans man själv grubblar och har ångest över alla misstag man gjort… har någon tips på vad som kan få en och tänka lite positiv och framåt?

Beklagar. Men det positiva är att skulden är liten. Du är ung!
Jag hade flyttat hem o sen jobbat hårt i ett år. Borde du bli av med trots lite räntor.
Sen kanske spara ihop en slant inför framtiden
 

Masken

Medlem
Poäng: 36
Blev medlem
10 Juni 2024
Meddelanden
15
Mottagna reaktioner
10
Poäng
36
Beklagar. Men det positiva är att skulden är liten. Du är ung!
Jag hade flyttat hem o sen jobbat hårt i ett år. Borde du bli av med trots lite räntor.
Sen kanske spara ihop en slant inför framtiden
Förstår, färsköker fixa ett extra jobb då jag är fastanställd men dom där förbaskade betalningsanmärkningar ligger ju i 3 år som sagt… om dom bara lärde ut sånt i skolan ‍♂️
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 391
Mottagna reaktioner
1 149
Poäng
897
Förstår, färsköker fixa ett extra jobb då jag är fastanställd men dom där förbaskade betalningsanmärkningar ligger ju i 3 år som sagt… om dom bara lärde ut sånt i skolan ‍♂️
Nu är det gjort. Skulden är låg och du är fortfarande ung. Hur ser din livssituation ut med jobb och bostad?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp